تاکتیک «کمبود وقت» / واکنش اشتباه برای تغییر معادله بازی – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان


خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: اولین حضور تیم جدید ایران در میز مذاکره وین جمعه گذشته به پایان رسید. محیطی ناآرام برای نمایندگان تهران که باید عزم و اراده خود را نشان می دادند. وقت نمایندگان تروئیکا چه کسی فکر می‌کند می‌تواند «به پیش برود نویسندهشش دور قبلی مذاکرات را به عنوان «شواهد قطعی» بر دولت سید ابراهیم رئیسی تحمیل کنید.

بدین ترتیب نیمه اول این تور که از 9 آذر آغاز شد و به طور سنتی هفتمین حضور ایران و 1+5 در میز مذاکره وین بود، بدون مجازات سپری شد. تبلیغات ادعای رسانه های غربیجان آیو لودریان، وزیر امور خارجه فرانسه، طرف ایرانی را به “شروع یک حرکت مذاکره شده و غیر جدی” متهم کرده است. این زمانی بود که تیم مذاکره کننده دولت جدید ایران با دو رئیس جمهور سابق دیدار کردند نویسنده پیشنهادات لغو تحریم ها و توافقات هسته ای وارد اتاق مذاکره شد. تروئیکا حساب گیج شده بود.

در دور هفتم مذاکرات هیچ پیشنهاد و البته کار خاصی از سوی اروپا ارائه نشد.

در گامی دیگر، پاسخ ایران به این اتهام که اساساً دستاوردهای شش دور قبل را رها کرد، این بود که «نه، آنها نویسنده و بنابراین آنها هنوز محل ارتباط هستند. اگر پیشنهادی دارید؛ Em دقیقه “ما میشنویم.” در اینجا بود که طرح «زیر سؤال بردن جدیت ایران» با شکست مواجه شد، زیرا طرف به اصطلاح به هیچ وجه قصد مذاکره نداشت. پِلَنی و حالا اتهام «عدم جدیت» متوجه او بود.

پس از این رسوایی، نیمه دوم یا به عنوان «انریکه مورانماینده اتحادیه اروپا می‌گوید دور «7.5» مذاکرات بر این موضوع متمرکز بود که آیا هیئت‌های دیگر می‌خواهند دیدگاه‌های ایران را در متن اصلی که مبنای ادامه مذاکرات است، لحاظ کنند یا خیر. شامل یا نه.

نتیجه این شد که پس از پایان دوره هفتم، «علی باخری» رئیس مذاکرات ایران اعلام کرد: دو سند مذاکره جدید که همان اسناد قبلی است به دست ما رسیده است. نویسنده گفت و گوها در 20 ژوئن (6 بازدید قبلی) انجام نمی شود، اما دو سند جدید مبتنی بر موضع ایران نیست که مبنای مذاکراتی خواهد بود که در آینده نزدیک در وین آغاز می شود.

اینطور نیست که دستاورد یکی ناگزیر شکست دیگری باشد. البته به شرطی که در نظر بگیریم همه طرف های مذاکرات وین با حسن نیت و با هدف اجرای صحیح برجام پشت میز مذاکره بنشینند. و اما ظاهراً آن طرف ها نظر دیگری دارند و اصرار ایران بر اجرای مواضع و دیدگاه ها و اصلاحات در اسناد اساسی نمایان شده است. آنها دلشان می سوزد، زیرا پس از اعلام پایان تور هفتم و استراحت برای ورود به تور هشتم، تکنیک “تایم لپس” را معرفی کردند.

وقت بخورید یا مذاکره کنید. تروئیکا برای تصمیم گیری

تکنیک “محدودیت زمانی” در چند جمله به عنوان رسانه در طرف دیگر مانور شناخته می شود. اظهاراتی مانند «مذاکرات هسته ای به درخواست تیم ایرانی به بن بست خورده است»، «مذاکرات به هم خورد»، «چند هفته تا توافق باقی مانده است»، «ایران در اسرع وقت به میز مذاکره بازمی گردد». ممکن است “”، سخنرانی ها نزدیک می شوند “بسته است”، “آنچه در 24 ساعت گذشته رخ داده است پیشرفتی نیست”، “یک پیشرفت فنی وجود دارد. ام“” مذاکرات خوبی در پیش است نمیدونم. رودخانه».

اما اگر ما به عنوان یک گربه آن تکه های کوچکی را که مقامات آن طرف می گویند واقعا هدفمند هستند را کنار هم قرار دهیم. ورزی ما را به حدی از هم جدا می کند که حتی به روشنگری هم نیاز نداریم.

اول اینکه گفته می شود پیشنهاد استراحت از ایران در اواسط تورهای هفتم و هشتم بوده است. در همین حال، علی باقری، مذاکره کننده ارشد ایران، گفت: «مذاکرات باید در این مرحله قبل از وقفه متوقف شود». از سوی دیگر این تعطیلات با تعطیلات سال نو مرتبط است و اگر کسی به آن علاقه داشته باشد، هیئت های اروپایی هستند. با این حال، مکث بین مکالمات طبیعی است. اتفاقی غیرطبیعی بود و طرف ایرانی با حوصله چشمش را بر آن بست و نیمی از راند هفتم درخواستی را مسدود کرد. تروئیکا خلق كردن. حال سوال اینجاست که وقتی اروپایی ها می گویند:مورادر تعداد دور “7.5”؛ سختی های زمانه مشکلی نداشت؟

اینکه خواسته های ایران در سند اساسی مذاکرات وین آمده است. موفقیت قابل توجهی برای com تروئیکا ترش دوم اینکه می گویند پیشرفتی نداشته است و اگر بوده است. مربوط به مسائل فنی است. سوال این است که چگونه ایران حسن نیت خود را در برابر آژانس بین المللی انرژی اتمی نشان می دهد یا زمانی که بر قصد خود برای زیر سوال بردن کل اصرار می ورزد. نویسنده از نه شش تور قبلی، مربوط به رسانه تروئیکا آنها این را دستاوردی برای خود و عقب‌نشینی برای طرف مقابل می‌دانند، اما خواسته‌های ایران در قلب مذاکرات وین قرار دارد. موفقیت قابل توجهی نیست؟

برای کسانی که می خواهند دستاوردهای تیم جدید ایران را کاهش دهند. همان جمله «انریکه موراکافی است در توییتی بگوییم: «اکنون یک نقطه مشترک داریم که منطق داخلی کمی متفاوت در لغو تحریم ها وجود دارد».

اهمیت این توئیت به اندازه ای است که باراک راوید روزنامه نگار صهیونیست زیر اعلام کرد که «بنابراین اساساً با تغییر ساختار مذاکرات ایران موافقت کردید».

از طرف دیگر، تروئیکا که این روزها دقیقه کوشد برخلاف گفته های «مایکل اولیانوفنماینده روسیه در مذاکرات وین برای اجرای استراتژی تقسیم بین ایران و متحدانش؛ مسکو نباید این جمله را نادیده بگیرد که “در دور هفتم پیشرفت چشمگیری حاصل نخواهد شد که تلاش و همکاری بیشتر را وارد مرحله جدیدی می کند.”

این را هم باید در نظر داشت که می گویند با این نتیجه ای که در دور هفتم داشتیم تازه به نقطه ای که در تیرماه بودیم برگشتیم. علی باقری افزود: «درگیری‌های قبلی همچنان ادامه دارد. تعداد کمی از آنها “به آنها نیز اضافه شده است.” اما مشکل اینجاست که بغدادی بلافاصله تاکید می‌کند که «بحث فقط برای توافق بر اساس مذاکرات دو طرف بود و نتیجه این شد که تیم‌ها در مذاکرات متوقف شدند و سپس به متن‌های موضوع بازگشتند». مذاکرات جدی خود را دنبال کنید.

این بدان معناست که از ابتدا مذاکرات وین با رفع تمامی ابهامات و نقاط ضعف پیش رو آغاز خواهد شد. نویسنده قبلاً 6 دور برگزار شده و حالا به لطف پتانسیل تجاری تیم جدید دولت ایران دیگر وجود ندارد.

پاسخ باگر به تکنیک محدودیت زمانی یا تعیین ضرب ضرب الاجل از طرفی نکاتی را نیز در خود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد. «مورااو می گوید: «فقط چند هفته به توافق باقی مانده است، نه چند ماه» و از باقری می شنود که «شاید دیدار بعدی آخرین دور مذاکرات باشد». طبیعی است که طرف مقابل نظر ما را بپذیرد. ما می توانیم در اسرع وقت به توافق برسیم.

زمانی بود که مقامات کاخ سفید مدام تکرار می کردند که «توپ در زمین ایران است تا جدیت خود را ثابت کند». حالا با تغییر معادله بازی، باگر همین حکم را به شرکای واشنگتن می دهد تروئیکا اروپا برمی گردد و به شما یادآوری می کند که قله اکنون در حیاط شماست. اگر واقعاً می خواهید به توافق برسید و به موقع نروید. به پیشنهادات ما فکر کنید.

دیدگاهتان را بنویسید