مادورو: آیت‌الله خامنه‌ای مردی عاقل است/ همه دنیا از رستاخیز سوریه شگفت‌زده خواهند شد.



رئیس جمهور ونزوئلا به المیادین گفت: مردم ونزوئلا در برابر حملات وحشیانه امپریالیسم آمریکا و متحدانش مقاومت کرده اند و اکنون در مورد روابط با برخی کشورها از جمله ایران و سوریه صحبت می کنند.

به گزارش ایسنا، نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا گفت که کشورش در نتیجه کار مستمر شاهد بهبود اقتصادی است و سال 2021 اولین سالی است که کشورش از آغاز محاصره امپریالیستی آمریکا، توسعه اقتصادی را ثبت کرده است.

مادورو گفت: ما نه تنها ایستادیم، بلکه تاکید کردیم که باید بر اساس کار تیم پیشرفت کنیم. بر این اساس، ونزوئلا گام به گام در حال پیشرفت واقعی اقتصادی است و می خواهد بر اساس کار تیمی و فعال سازی همه بخش های اقتصاد رشد کند.

من به عنوان رئیس جمهور باید قهرمانی مثل این مردم می بودم. فیدل کاسترو رئیس جمهور جاویدان کوبا به رئیس جمهور چویز گفت که مردم باید در هر شرایطی بجنگند و معتقد بود که باید تا انتها بجنگند. ما مردمی هستیم که در برابر حملات امپریالیسم آمریکا و متحدانش در سراسر جهان می ایستیم.

رئیس جمهور ونزوئلا به المیادین گفت: رهبر مخالفان، خوان گویدو، نوعی «فرانکنشتاین» سیاسی است که شکست خورده است. امپریالیسم نیز بر این باور است که ونزوئلا به آن وابسته است و با سبک استعماری خود می تواند رئیس جمهور تعیین کند. امپریالیسم و ​​فرانکشتاین باید آنها را در بیابان رها کنند.

او گفت: «هیچکس در دنیا نیست که بخواهد ما فلسطین را ترک کنیم. فلسطین جایگاه بسیار بالایی دارد و همه کسانی که این جنایات را علیه مردم فلسطین مرتکب می شوند باید روزی تاوان آن را بپردازند.

وی ادامه داد: حمایت من از فلسطین گسترده است و به طور نامحدود ادامه خواهد داشت. ما از جهان می خواهیم که فلسطین را تنها نگذارند. جنایات اسرائیل علیه مردم فلسطین بی سابقه است، از جمله کشتار زنان و کودکان.

مادورو با اشاره به اینکه فلسطین مستحق حمایت قوی و شجاعانه قدرت های جهانی است، گفت: فلسطین فریاد کمک می زند. فلسطین از شما می خواهد که از آن حمایت کنید، زیرا هر روز واقعاً جنایات و قتل های جوانان رخ می دهد.

رئیس جمهور ونزوئلا در بخشی دیگر از این گفت و گو درباره روابط ونزوئلا و سوریه صحبت کرد و بشار اسد رئیس جمهور سوریه وی را مردی شجاع، قهرمان و جنگجو توصیف کرد. او گفت: «سرنوشت سوریه توقف جنگ با تروریسم بود.

وی افزود: مردم سوریه در 11 سال گذشته رنج های زیادی را متحمل شده اند و می دانند که چگونه استقامت کنند و چگونه موفق شوند. ارتش سوریه با مردم سوریه و رئیس جمهور بشار اسد، سوریه را به دست خواهد گرفت. سوریه یک بار دیگر و به طور کامل نجات خواهد یافت.

مادورو گفت که جهان عرب و کل جهان از چگونگی احیای سوریه در سال های آینده شگفت زده خواهند شد.

مادورو در ادامه سخنان خود بر روابط خوب کشورش با ایران تاکید کرد و گفت: روابط با جمهوری اسلامی ایران چه در دوره احمدی نژاد، چه در زمان حسن روحانی و چه در زمان ابراهیم رئیسی همیشه خوب بوده است.

وی با بیان اینکه با ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران بر سر مجموعه ای از برنامه های جدید به توافق رسیده است، گفت: کمیته بین دولتی دو کشور در حال کار بر روی این پروژه های جدید است.

رئیس جمهور ونزوئلا از آیت الله خامنه ای، مهمترین رهبر انقلاب اسلامی ایران تجلیل کرد و وی را مردی باهوش خواند.

مادورو همچنین با اشاره به اینکه شهید سردار سلیمانی مردی شجاع و پرشور زندگی است، گفت: خدا را شکر می کنم که او را شناختم.

سردار سلیمانی با تروریست ها و جنایتکارانی که به مقاومت مردم محور حمله کردند، مقابله کرد. او مرد شجاعی بود.

سلیمان سپس به ونزوئلا آمد و ما در مورد برق زیادی از جمله سیستم برق و هر آنچه که او در مورد آن صحبت کرد و انجام داد صحبت کردیم.

رئیس جمهور ونزوئلا بر لزوم بلند کردن صدای خود در محکومیت ترور شهید سردار سلیمانی تاکید کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید