صعود به ارتفاعات استان اردبیل ممنوع شد


صعود به ارتفاعات استان اردبیل ممنوع شد

به دلیل بارش برف و یخبندان و خطرات احتمالی، صعود به ارتفاعات استان اردبیل تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

به گزارش خبرگزاری ایپنا – واحد اردبیل: مهدی پهلوانی رئیس هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان در خصوص کوهپیمایی باشگاه ها و گروه های مختلف کوهنوردی به ارتفاعات استان اردبیل گفت: به خصوص در مناطق کوهستانی و کوهستانی، صعود به کوه با خیلی چیزها مرتبط است. ” سختی و خطرات زیادی این افراد را تهدید می کند.

وی ادامه داد: در همین راستا مقرر شد تمامی باشگاه‌ها و گروه‌های سنگنوردی مجاز به صعود، پیاده‌روی و… به ارتفاعات استان باشند و این ممنوعیت تا اطلاع ثانوی ادامه خواهد داشت.

رئیس هیئت کوهنوردی استان اردبیل با بیان اینکه این تصمیم برای حفظ جان شهروندان و کوهنوردان اتخاذ شده است، تصریح کرد: استان اردبیل مسیرهای کوهنوردی زیادی در منطقه سبلان دارد و لازم است از کوهنوردی خودداری شود.

پهلوانی درباره کارهایی که کوهنوردان حرفه ای در کوهنوردی زمستانی باید انجام دهند، گفت: کوهنوردی برای افراد عادی و کوهنوردان آماتور ممنوع است. اما اگر باشگاه ها و گروه های حرفه ای کوهنوردی قصد صعود دارند باید قبل از صعود به کمیته فنی هیئت کوهنوردی اربیل اطلاع داده و مسیر و مبدا خود را مشخص کنند. در آنجا با توجه به پیش بینی های هواشناسی کوه، احتمال عبور یا عدم عبور این افراد بررسی می شود.

همچنین از شهروندان و کوهنوردان خواست در روزهای سرد و برفی سال از صعود به ارتفاعات خودداری کنند. زیرا بیشتر حوادث کوهستانی که کوهنوردان را تهدید می کند در روزهای اخیر رخ داده است.

دیدگاهتان را بنویسید