برنامه وزارت اقتصاد برای افزایش حقوق بازنشستگان – خبرگزاری مهر نیوز اخبار ایران و جهان


به گزارش خبرگزاری مهر، سید احسان خاندوزی در پایان دیدار امشب خود با رئیس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران و مدیران بزرگ ترین شرکت های بیمه کشور در محل وزارت اقتصاد اظهار داشت: با توجه به اینکه این شرکت ها در حال توسعه هستند، باید به این موضوع توجه کنند. نکات بسیار خوبی در هفت حوزه در صنعت بیمه و تحقیق و تفحص بیان کرد: این سرزمین و در واقع انتظارات دولت برای تغییر صنعت بیمه متکی بر سند تحول دولت سیزدهم است.

وزیر اقتصاد یکی از حوزه های مورد توجه را حرکت به سمت کنترل «اینترنتی» بیمه مرکزی بر شرکت های بیمه عنوان کرد که به گفته وی، متاسفانه با شرایط و ضوابط لازم در این حوزه فاصله داریم.

وی گفت: متاسفانه گزارش‌های نظارتی بیمه مرکزی اکنون گزارش‌های متناوب و بعضاً نادرست است. فکر.

زاندوزی گفت: با توجه به شرایط اقتصادی کنونی ایران، نیازمند محصولات بیمه ای هستیم که برای شرکت های صنعتی، تولیدی و صادراتی قابل استفاده باشد. بیمه بسیار زیادی را پوشش می دهند و این نیز در شرایطی است که تاکنون موارد مثبت زیادی در این زمینه وجود نداشته است.

وی افزود: با توجه به اینکه هم در سال گذشته و هم امسال محور اصلی مطالبه رهبر انقلاب از اقتصاد بحث تولید بود، در این جلسه بر تولید بیمه برای کمک به تولیدکنندگان در شرایط سخت تاکید شد. از نظر اقتصادی و اقتصادی باید تدابیر عاجل بیندیشند.

وزیر اقتصاد همچنین به دیگر موضوعات این نشست اشاره کرد و گفت: ارتباط بیمه کشور با سامانه های حقوقی و اطلاعاتی و امثال آن» بیان کرد: نظام، قانون و پلیس است.

وی افزود: در این جلسه مقرر شد تدابیر عاجل اندیشیده شود و مذاکرات ما با فرماندهی محترم ناجا برای اتصال سامانه ها که باید قبلا انجام می شد تسریع شود.

وزیر اقتصاد به گفت‌وگوهای بین دستگاه‌های دولتی، رگولاتوری و نیروی انتظامی اشاره کرد و ابراز امیدواری کرد که اولین پیامی که مردم از حرکت به سمت دیجیتالی شدن بسیاری از خطوطی که باید توسط صنعت بیمه از طریق نیروی انتظامی انجام شود، بشنوند. رسیدن.

زاندوزی ارزیابی راهبردی و برنامه های اجرایی مرتبط با اجرای تحولات دیجیتال را از دیگر موضوعات مطرح شده در این جلسه یادآور شد و به گفته وی، مقرر شد در جلسات آتی همکاران بیمه گزارش های جدیدی از عملکرد خود ارائه دهند. ..

وزیر اقتصاد در بخشی دیگر از سخنان خود موضوع «دخالت مالی» در حوزه بیمه را بسیار مهم توصیف کرد و گفت: گروه های ضعیفی در کشور داریم که به بیمه دسترسی ندارند، اما گروه های ضعیفی هم دارند. مسئولیت اجتماعی و بیمه به ویژه بیمه. دولت باید در این زمینه فعال باشد.

وی افزود: بسیاری از گروه ها به دلیل ناآگاهی کامل از آینده، بدون بهره مندی از بیمه در مشاغل و بارندگی مشغول هستند و اکنون به شرایطی رسیده اند که فکر می کنیم بیمه ها باید محصولات جدید را به آنها معرفی کنند.

وی گفت: یکی از آن موارد بحث افزایش مستمری ها با ارائه محصولات جدید بیمه ای است که مقرر شد رئیس کل بیمه مرکزی بلافاصله پیشنهادی در این زمینه تهیه و ارائه کند.

وی گفت: موضوع مهم دیگر سبد صنعت بیمه در خدمات تولیدی است که در دولت های گذشته کمتر به آن توجه شده است.

وی گفت: در راستای تاکید دولت سیزدهم مبنی بر حمایت از بخش های تولیدی و سرمایه گذاری و بازار سرمایه، در این جلسه مقرر شد در چند روز آینده راهکاری برای استفاده از پرتفوی بیمه دولتی تهیه شود. هفته ها تا بتوانیم صنعت بیشتری را در خدمت منافع تولیدکننده و افکار عمومی توسعه دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید