صحنه های کیش (1400) | عنوان جالب و سرگرم کننده + عکس و آدرس


مکان های دیدنی در کیش

کیش یکی از جزایر زیبای خلیج فارس و از توابع بندرلنگه است. جزیره کیش با توجه به جاذبه های تاریخی، طبیعی و گردشگری فراوان این جزیره در صدر فهرست مقاصد گردشگری به ویژه گردشگران داخلی قرار دارد. با مهم ترین جاذبه ها و سفرهای دریایی کیش، جزیره زیبای مرجانی آشنا شوید.

کشتی یونانی

کیش

فایل: pooyan.aminus3

کشتی یونانی در ساحل غربی جزیره به گل نشسته است و به دلیل موقعیت خاص خود، خورشید از پشت کشتی جزیره طلوع می کند و جلوه و زیبایی خاصی به وجود می آورد. کشتی یونانی در 4 مرداد 1345 در جزیره کیش غرق شد و هزینه بالای بیمه کشتی گمانه زنی های زیادی در مورد علت حادثه ایجاد کرد.

اهمیت این کشتی بزرگ، علاوه بر تاریخچه و داستان ورودش به آبهای زیبای خلیج فارس، قرار گرفتن آن در جزیره و تابش خورشید از پشت این کشتی در هنگام غروب و تصویری زیبا در تابش پرتوها. از نور، همه گردشگرانی که به جزیره کیش می روند، کشتی ها یونانی ها به دیدن خورشید زیبای پشت کشتی یونانی و آب های نیلگون خلیج فارس شتافتند.

اسکله تفریحی

مجموعه ای از امکانات تفریحی مانند جت اسکی، قایق های پدالی (با ظرفیت 4 نفر)، قایق های ماهیگیری، قایق های سالنی، سه چرخه های آبی، امکانات غواصی و قایق های شیشه ای است که گردشگران می توانند از آب زیبا لذت ببرند.

کیش

عکس: زهره صابری

مجتمع اسکله تفریحی این مکان که در کنار چندین مجموعه تفریحی دیگر قرار دارد، در بین گردشگران و خانواده ها بسیار محبوب است. بازدید از کیش در فصل بهار یا اواخر زمستان فرصت خوبی برای بهره مندی از امکانات این مجموعه تفریحی است.

کیش

عکس: زهره صابری

پارک آبی کیش

پارک آبی کیش یا تم اقیانوس کیش یک پارک آبی روباز برای بانوان و آقایان است. این پارک آبی که جدیدترین مرکز تفریحی کیش می باشد آماده ارائه خدمات به گردشگران و گردشگران این جزیره زیبا می باشد.

موضوع پارک آبی اوشن کیش است که در بهمن ماه 1395 همزمان با دهه فجر در جزیره زیبای کیش افتتاح شد. این پارک آبی در سال های اخیر به عنوان یکی از منحصربفردترین پارک های آبی روباز ایران و خاورمیانه شناخته شده است.

تم پارک آبی اوشن کیش با به روزترین و به روزترین تجهیزات بازی دنیا ساخته شده و با جلوگیری از خروج پول از کشور و همچنین ارز برای کشور درآمدزایی کرده است. از بلژیک نیز خریداری شده است.

پارک آبی کیش

عکس: kiştafrihat

این پارک آبی که بر اساس رمز و راز قلعه خورشید ساخته شده است، 5.5 هکتار مساحت دارد و روزانه 3300 نفر را در خود جای می دهد. یکی از نکات مثبت این مجموعه آبی منطقه غیر پروازی آن است یعنی هیچ ساختمان بلندی در اطراف آن ساخته نشده و مسیر پرواز از بالای این پارک آبی نیز ممنوع است.

این پارک آبی روباز همه روزه به جز یکشنبه ها باز است و دارای نقشه های روزانه برای زنان و مردان است. دوشنبه ها و پنجشنبه ها از ساعت 09:00 الی 18:00 برای خانم ها و چهارشنبه ها و جمعه ها از ساعت 9:00 الی 18:00 برای آقایان و همچنین دو روز دیگر از هفته برای بانوان و آقایان نیمه وقت.

پارک آبی

عکس: kiştafrihat

آکواریوم کیش

آکواریوم کیش

عکس از: travital

آکواریوم کیش یکی از مکان های اصلی کیش است. با مراجعه به این مجموعه به راحتی می توانید ماهی های رنگارنگ خلیج فارس را از پنجره های آن مشاهده کنید. این مجموعه دارای دو آکواریوم است: یکی با ظرفیت 50000 لیتر که برای خوردن تنقلات و ماهی مناسب است و دیگری آکواریومی با حجم 20000 لیتر که 70 گونه ماهی تزئین شده و چند ماهی آب شیرین را در خود جای داده است.

مجموعه آکواریوم کیش دارای بخش علوم تاکسیدرمی و دیرینه شناسی حیوانات است. در ایران و جهان انواع حشرات مانند کنه و مار، پرندگان کوچک و سایر پستانداران را می توانید پیدا کنید. آکواریوم کیش در خیابان فردوسی، جنب پارک آهوان و داخل ساختمان حوزه هنری کیش واقع شده است.

باغ پرندگان

    باغ پرندگان کیش

تصویر از: graceful.ali

باغ پرندگان در مجموعه تفریحی پارک دلفین در جزیره واقع شده است. با بازدید از این باغ می توانید 57 گونه پرنده از جمله طاووس، فلامینگو، الاغ تاجدار و پرندگان را از نزدیک ببینید. این مجموعه در مجموعه پارک تفریحی دلفین، در زمینی به مساحت 100 جریب در جنوب شرقی جزیره واقع شده است.

باغ پرندگان از سال 2001 در اینجا فعالیت می کند و دارای پرندگان در دو بخش جداگانه است. در محل هر یک از این پرندگان می توانید توضیحاتی در مورد محیط، نوع غذا و ویژگی های آنها بیابید. البته بخشی از این مجموعه وجود دارد که برخی از پرندگان آزادانه پرواز می کنند. در باغ پرندگان نیز می توانید کروکودیل، آهو و میمون های پوزه کوتاه را پیدا کنید.

کاریز یک شهر زیرزمینی است

کاریز کیش

عکس: حسین تهوری

کاریز کیش یکی دیگر از جاذبه های گردشگری تاریخی کیش است که بیش از 2500 سال قدمت دارد و عمق آن نیز 16 متر زیر زمین است. این چشمه آب شیرین و آب آشامیدنی مردم جزیره را تامین می کرد. امروزه کانال کیش نفوذ خود را تغییر داده و به یک شهر زیرزمینی شگفت انگیز تبدیل شده و به آن کانال کیش می گویند. مساحت این شهر 10 هزار متر مربع است که مسیر جریان آب قبلی را نشان می دهد.

امروزه شهر زیرزمینی کاریز در فاز اول به بخش هایی مانند ستون های صنایع دستی، رستوران های سنتی و جدید، موزه ها، آمفی تئاترها، سالن های کنفرانس و گالری های هنری تقسیم می شود. زمانی که آنها سعی کردند این شهر زیرزمینی را بسازند، فسیل هایی از حیوانات دریایی را از سقف مرجانی تونل پیدا کردند. باستان شناسان معتقدند این ممنوعیت بین 270 تا 570 میلیون سال قدمت دارد.

پارک دلفین کیش

پارک دلفین کیش

عکس: ابوالفضل سلمان زاده

یکی دیگر از جاذبه های جزیره کیش پارک دلفین های آن برای گردشگران است. این مجموعه در زمینی به مساحت 100 هکتار در جنوب شرقی جزیره واقع شده است. دلفیناریوم کیش محل زندگی انواع پستانداران دریایی مانند دلفین ها و شیرهای دریایی است. مجموعه دلفین کیش دارای فضای سبزی نیز می باشد که در آن می توانید انواع گونه های گیاهی از جمله درختان نخل، بنجامین، درختان لور، اکالیپتوس، اقاقیا، گل ختمی و بیش از 25 گونه کاکتوس را تماشا کنید.

همانطور که قبلا گفته شد، باغ پرندگان کیش در این مجموعه قرار دارد و با مراجعه به اینجا می توانید از دیدن دلفین ها و پرندگان رنگارنگ لذت ببرید.

کلبه هور

کیش

عکس: kishclub

در ضلع غربی جزیره کیش خیابانی به نام کلبه هور وجود دارد. بستر این بز صخره ای بوده و زیستگاه آبزیانی مانند گروه، سرخ ماهی، سنگ ماهی، صدف و مورچه می باشد. در روزهایی که باد کم است مردم برای شکار به این معدن می آیند. فعالان نیز برای غواصی می آیند. در ساحل جنوبی کیپ هور، غاری به طول پنج متر وجود دارد، اما عمق آن از شمال به جنوب افزایش می یابد و به طول هشت متر می رسد و در کل بسیار جالب می شود. طبیعت کویری این کوه توجه گردشگران را به خود جلب می کند و وجود حفره هایی در آن باعث ترکیدن آب در هنگام ورود به دره می شود.

شهر باستانی حریره

شهر باستانی هررا

عکس: حسین تهوری

در شمال جزیره کیش شهری باستانی قرار دارد که قدمت آن به قرن پنجم تا دهم هجری می رسد. شهر باستانی حریره در کنار مجموعه ورزشی المپیک قرار دارد و می توانید خرابه های آن را ببینید. گفته می شود که این شهر از قرن چهارم تا دهم هجری در اوج توسعه بوده است.

شهر باستانی هررا

شهر باستانی هررا 120 هکتار وسعت دارد و تا به امروز مجموعه دریا، خانه اشرافی، حمام، مسجد و آب های قدیمی این شهر باستانی در خیابان ها کشف شده است. گفته می شود نام هررا از نام ملکه این شهر گرفته شده است. شهر باستانی هررا در تاریخ 1 سپتامبر 1997 به شماره 1886 در فهرست میراث ملی ایران به ثبت رسید.

درخت سبز

درخت سبز کیش

قدیمی ترین درخت معبد درخت سبزی است که در جزیره کیش قرار دارد. عمر این درخت به 500 تا 600 سال می رسد. تفاوت این درخت با سایر درختان منطقه این است که برگ ها و ریشه های این درخت از بدنه اصلی آن آویزان است. برخی بر این باورند که این درخت زیباست و به اصطلاح نامی دارد، به همین دلیل برای برآورده شدن آرزوهای خود، شاخه های این درخت را با سیم یا پارچه گره می زنند. درخت سبز در نزدیکی شهر باستانی هررا قرار دارد و به گردشگران اجازه می دهد پس از بازدید از این شهر باستانی از مجموعه درخت سبز دیدن کنند.

روستای باگو

روستای باغو در جنوب غربی جزیره یکی از قدیمی ترین ساکنان کیش است. در این روستا انواع درختان بومی وجود دارد. در حال حاضر تنها ساکنان این روستا چند خانواده حیوانی هستند. طبق اسناد موجود روستای باگو قبل از دوره قاجار وجود داشته است. از دیدنی های این روستا می توان به مجسمه محمدی اشاره کرد که بر دیوار آن تاریخ 881 هجری قمری نوشته شده که نشان از قدمت زندگی این روستا دارد.

روستای باگو

زمین روستای باگو حاصلخیز بوده و شغل اصلی اهالی آن دامداری و کشاورزی است. در ضلع جنوب شرقی روستا علاوه بر جمعیت محلی، طایفه ای محلی به نام گدار وجود دارد.

پایاب

پایاب کیش

کف آن آریمه ای است که در زیر زمین و عموماً نزدیک دهانه دره کنده شده و دارای خاک بسیار جامد است و در چند قدمی به سطح آب کانال که زیرزمینی است می رسد. هرچه عمیق تر باشد، پایین تر و تعداد پله ها بیشتر می شود.

آبشار جزیره کیش با قدمتی دو هزار ساله در کنار درختی سرسبز قرار گرفته است. امروزه محل این بنا بازسازی شده و به یکی از جاذبه های گردشگری جزیره کیش تبدیل شده است. در انتهای جاده یک چایخانه و چندین رستوران سنتی ساخته شده است.

ساحل خانم ها و آقایان

ساحل بانوان کیش

عکس: tafrino

آب های زلال کیش بسیار جالب است و فرصت بسیار خوبی برای شنا می دهد. به همین دلیل این ساحل به صورت مجزا برای بانوان و آقایان در جزیره کیش طراحی و اجرا شده است و امکان شنا در این آب های زلال را به تمامی گردشگران می دهد. پلاژ بانوان به وسعت 15000 مترمربع در ساحل شمالی جزیره و روبروی مخابرات قرار دارد و دارای امکانات زیادی از جمله حمام آب شیرین، کانتون، سالن استراحت و والیبال ساحلی است.

اگرچه امکان شنا در سایر نقاط جزیره برای مردان وجود دارد، اما امکانات موجود در ساحل، گردشگران را تشویق می کند تا در محیطی امن و زیباتر شنا کنند. ساحل مردانه در شمال شرقی جزیره واقع شده است و امکانات ورزشی دیگری مانند جت اسکی، اسکی روی آب، والیبال دریا، فوتبال ساحلی، قایق سواری و غواصی را ارائه می دهد.

سوالات رایج

املاک تفریحی کیش چه امکاناتی دارد؟

امکانات تفریحی شامل جت اسکی، قایق های پدالی (با ظرفیت 4 نفر)، قایق های ماهیگیری، قایق، سه چرخه آبی، امکانات غواصی و زیردریایی می باشد.

آیا می توان از پارک آبی اوشن برای بانوان استفاده کرد؟

پارک آبی کیش یا تم اقیانوس کیش یک پارک آبی روباز برای بانوان و آقایان است.

شهر زیرزمینی کاریز چند قدمت دارد؟

کاریز کیش یکی دیگر از جاذبه های گردشگری تاریخی کیش است که بیش از 2500 سال قدمت دارد و عمق آن نیز 16 متر زیر زمین است.

هور هات کجاست؟

در ضلع غربی جزیره کیش خیابانی به نام کلبه هور وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید