لجاجت اصلاح طلبان با دولت آمریکا/آمریکا باید به ایران ضربه بزند – خبرگزاری مهر نیوز | اخبار ایران و جهان


خبرگزاری مهر، گروه سیاست، زهرا علیدادیاو می گوید که دولت اصلی تلاش های اصلاحی خود را برای حل مشکلات کشور آغاز کرده است. او مشکلاتی را که دولت قبل مطرح کرد بسیار گسترده تر از مشکلاتی می داند که در کوتاه مدت باید حل شوند. وی با انتقاد از اصلاح طلبان به دلیل براندازی دولت می گوید آنها با فریب و استفاده از ابزارهای نامحدود سایبری سعی در جلوگیری از موفقیت دولت و بیگانه سازی بیگانگان دارند. وی معتقد است سازوکار دولت روحانی در نتیجه مذاکرات ناکارآمد بوده و دولت سیزدهم باید سازوکار خود را با عزت در مذاکرات دنبال کند و در عین حال آمریکا را مجبور به پرداخت خسارات ناشی از تحریم کند.

اینها بخشی از بیانیه نیست سید مصطفی میرسلیم، وی نماینده یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از مناطق «تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس» است. وی هم اکنون عضو کمیسیون اصل 90 مجلس، عضویت در شورای حاکمیتی و رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی است.

متن کامل این سخنرانی به شرح زیر است:

به عنوان اولین سوال، فکر می کنید سیزده دولت از زمان روی کار آمدن چه کرده اند؟

تنوع و تعدد مشکلات موروثی دولت سیزدهم را ایجاب نکرد که بدون درک عظمت مشکلات به مردم وعده 100 روزه بدهد و خوشبختانه در این دام کاهش جمعیت نیفتد. در این مدت دولت اصلی نسبت به مسائل و مشکلات کشور آگاهی لازم را پیدا کرده و کار اصلاحی خود را آغاز کرده است.

دولت سیزدهم نقش قابل قبولی در کنترل ویروس کرونا داشت و دلیل تعلل دولت روحانی در کنترل این ویروس باید بررسی شود.

به نظر شما مهمترین دستاورد دولت 13 چیست؟

دولت سیزدهم در کنترل بیماری های عروق کرونر عملکرد مطلوبی داشت و با اهتمام و یکسان سازی منابع به کار کاهش جمعیت و کاهش مرگ و میر روزانه بیش از 700 نفر بر اثر بیماری عروق کرونر قلب و کاهش مرگ و میر ناشی از آن دست یافت. بیماری . . فاجعه کرونا دولت روحانی را در مضیقه قرار داده بود و امروز باید از دولت سیزدهم برای ساماندهی این بحران بزرگ و جست‌وجوی علل و دلایل تاخیر دولت قبل در کنترل بیماری کرونا تقدیر کرد.

آیا فکر می کنید این تعداد از مشکلات باقی مانده از دولت روحانی در عرض چند ماه حل می شود؟

مشکلات باقی مانده دولت قبل دو ریشه داشت. روحانیت در وهله اول به حل مشکلات بدون وابستگی به بیگانگان اعتقادی نداشتند و از سوی دیگر مدیریت فزاینده آنها باعث اشتباهات بسیاری شد. بسیاری از مشکلات باقی مانده دولت قبل از وعده ۱۰۰ روزه یا ماهه فراتر است.

اصلاح طلبان با انگ زدن به اعضای دولت اصلی و متحدان به دنبال انگ زدن به موفقیت دولت هستند مطالبات غیرمنطقی برخی از شخصیت های اصلاح طلب و حامیان دولت روحانی از دولت سیزدهم چقدر جنگ سیاسی و روانی است؟

اصلاح طلبان و حامیان دولت روحانی 8 سال است که بر سرنوشت سیاسی و اجتماعی کشور حاکم شده اند و توانسته اند خدمات ارائه دهند، اما گستردگی آن خدمات هرگز نمی تواند به ضعف و کینه توزی آنان احترام بگذارد و حتی لطمه زیادی به سرمایه اعتماد مردم وارد کند. . آوردن. پس از شکست در دو انتخابات مجلس و ریاست جمهوری، دو مسیر پیش روی اصلاح طلبان قرار گرفت.

بیش از هر چیز توانستند واقعیت شکست سیاسی خود را بپذیرند، در اصلاح سیاست های سیاسی قبلی خود تلاش کنند و برای حل مشکلات پیشنهادات سازنده و دلسوزانه ارائه دهند. اگر این کار را می کردند، در آینده می توانستند با مشارکت در رفع خطاها، همکاری در راه توسعه کشور و درمان آلام مردم، در مطالبه مردم برای خود مشارکت کنند.

اما متاسفانه اصلاح طلبان به روش سرنگونی دولت متوسل شدند و موجی از نارضایتی از معیشت مردم به راه انداختند و خودشان باعث این مشکلات شدند. این افراد با انتقادات مخرب، انگ زدن به اعضای دولت اصلی، قلدری و سوء استفاده از ابزار نامحدود فضای مجازی، می خواهند مانع پیروزی دولت و جلب رضایت بیگانگان شوند.

به نظر شما دولت اصلی باید در ادامه کار به چه مواردی توجه بیشتری داشته باشد؟

مهم این است که اقدامات و اقدامات مفسدانه مفسدان حل شود و حذف و رفع آنها بسیار مهم است و تا زمانی که این فرآیندها رایج باشد و مفسدان با شجاعت از جانب مردم و بی عدالتی ادامه داشته باشد، هیچ اقدام اصلاحی انجام نخواهد شد. گرفته شده. به نفع مردم

مشکلات مالیاتی و قاچاق کالا، کشور را فلج کرده است و دولت باید به این مشکلات اقتصادی رسیدگی کند. دولت باید چه اولویت های اقتصادی را در دستور کار خود قرار دهد؟

توزیع کمک های مالی ماهانه در حال حاضر هدف گذاری نشده است و دولت باید در عوض با تسهیل نیازهای اولیه از شرایط بد معیشتی جلوگیری کند. موضوع مهم و ضروری دیگر ادعای مردم و پیمانکاران است که کار خود را تمام کرده اند و سال ها از حق خود محروم بوده و به سمت ورشکستگی کشیده شده اند. این اقدام مهم و درستی برای اجرای سیاست تشویق تولید، غلبه بر عقب ماندگی و تسهیل اشتغال جوانان است. عمل نکردن به خواسته های مردم ظالمانه است و انتظار نمی رود ظلم به پیشرفت ادامه دهد.

بهبود وضعیت بانک ها برای اعطای تسهیلات برای فعالیت های تولیدی و پرداخت نرخ سود واقعی به سرمایه گذاران نیز باید به جای روش فعلی که باعث افزایش تحرک و افزایش تورم می شود، در اولویت دولت قرار گیرد. همچنین به یک پایگاه مالیاتی موقت فوری نیاز است، زیرا روش فعلی جمع‌آوری مالیات رضایت‌بخش نیست و اصلاح مالیات وقتی با اصلاحات ضروری و فوری گمرک همراه شود، مشکل کمبود بودجه را حل می‌کند. علاوه بر این، فرار مالیاتی، تغییرات گمرکی و ادامه قاچاق کالا، کشور را فلج کرده است و دولت باید برای رفع این مشکلات اقتصادی تلاش کند.

ما باید برنامه های خود را مبتنی بر اقتصاد مقاومتی دنبال کنیم و در عین حال آمریکا را مجبور به پرداخت خسارات ناشی از تحریم ها کنیم.

در مورد شروع مذاکرات در دولت اصلی، کمی به این موضوع می پردازیم. امروز برخی افراد و احزاب سیاسی می گویند که دولت مجبور است شرایط و ضوابط غربی در مورد بورچه را بپذیرد زیرا وضعیت اقتصادی کشور به بورچه بستگی دارد. به نظر شما برنامه جایگزین دولت برای بدهی چیست؟

این تصور غلط دولت قبل بود که همه فعالیت های اقتصادی با اجرای برجام مرتبط است و در نتیجه با خروج آمریکا از برجام توسط ترامپ، امید کل دولت روحانی بر باد رفت. عدم اعتماد به توانمندی های خود و تمسخر هر کاری که در خارج از برج می توان انجام داد، لطمات زیادی به کشور وارد کرده و سال هاست که ما مجبور به تحمل تبعات منفی تضعیف اعتماد دولت قبل به توانمندی های داخلی هستیم. کشور ما.

من معتقدم هنگام پیگیری مذاکرات برجمی، به ویژه برای اینکه آمریکا را مجبور به پرداخت خسارت نکنیم، باید فعالیت های اقتصادی خود را بر اساس برنامه ریزی و رفتار تولیدی خودمان قرار دهیم که مبنای آن نیز هست. خوشبختانه بسیج لازم در این زمینه آغاز شده و به فضل الهی تا پایان سال اولین آثار مثبت خود را نشان خواهد داد. اساس برنامه های ما باید بر مبنای اقتصاد مقاومتی باشد.

آیا برسم می تواند سیاست دیپلماسی را با همسایگان خود که توسط دولت اصلی پیشنهاد شده است، دنبال کند؟

سیاست مذاکره و همکاری با همسایگان مستقل از برجام و با موفقیت پیش می رود و همچنین این امید وجود دارد که دولت فعلی بتواند عقب ماندگی دولت روحانی را در رابطه با همسایگان جبران کند.

اصلاح طلبان خاطرنشان می کنند که اگر موافق نباشید مشکلات مالی و اقتصادی در کشور به وجود می آید. آیا اصلاح طلبان با این ادعا خواهان تحمیل سازش و خروج دولت 13 از غرب هستند؟

ضعف ایمان و لجاجت اصلاح طلبان به آنها اجازه نمی دهد که بپذیرند مشکلات مالی و اقتصادی کشور در درجه اول ناشی از ضعف حکمرانی و عملکرد ضعیف در گذشته است و تحریم ها علیه آن دولت موضوعی جزئی است. متأسفانه لجاجت سیاسی اصلاح طلبان اجازه نمی دهد که با دولت اصلی برای اصلاحات متحد شوند.

اصلاح طلبان برای زمینه سازی برای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی دست به هر کاری می زنند

چرا اصلاح طلبان همچنان سعی دارند قیمت بازار و مشکلات مردم را به مذاکره با غرب مرتبط کنند؟

آنها فکر می کنند با این تلاش ها می توانند آبروی از دست رفته را جبران کنند و به این شبهه واهی تمام تلاش خود را می کنند تا مسیر موفقیت سیاست اقتصادی مقاومت را هموار کنند.

آیا استفاده از سازوکارهای دولت روحانی و اصلاح طلبان برای مذاکره در دولت سیزدهم کارساز است؟

سازوکارهای دولت روحانی و اصلاح طلبان در مذاکرات ناقص بود و این به مرور زمان ثابت شده است و چگونه برخی انتظار دارند همین روش ادامه پیدا کند و پاسخ دهد؟ از سوی دیگر تاکنون تغییری در نحوه، منش و نگرش آمریکایی‌ها و در نتیجه اروپایی‌ها ایجاد نشده است و دولت باید با احترام از سازوکار خود در مذاکرات پیروی کند.

دیدگاهتان را بنویسید