با خوردن این گیاه قند خون خود را کاهش دهید!


کنترل قند خون یکی از مهم ترین راه های کنترل عوارض این بیماری است و محققان بر این باورند که با نوشیدن برخی نوشیدنی ها و گیاهان دارویی، سطح قند خون کاهش می یابد.

هورمون انسولین مسئول تنظیم قند خون است، اما در افراد مبتلا به دیابت این مکانیسم با شکست مواجه می شود. اما با اصلاح رژیم غذایی و تغذیه می توانید قند خون خود را تا حد زیادی کنترل کنید. بنابراین، محققان پیشنهاد کرده اند که نوشیدن چای زنجیره ای ممکن است این مکانیسم معیوب را بهبود بخشد.

ادویه زنجبیل عصاره ای از ریشه گیاهان بومی آسیایی است که می توان از آن به صورت شربت، کپسول و عصاره مایع استفاده کرد. محققان اثرات ضد دیابتی این زنجیره را در آزمایش‌های بالینی مختلف بررسی کرده‌اند. به گزارش سیناپرس، تحقیقات نشان می دهد که داروهای زنجیره ای به میزان قابل توجهی قند خون ناشتا را کاهش می دهند. سطح قند خون ناشتا نشان دهنده حداقل دو تا سه ماه قند خون است.

مطالعات نشان می دهد که زنجیره ها کنترل طولانی مدت قند خون را در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 بهبود می بخشد. محققان دانشگاه سیدنی در استرالیا دریافتند که عصاره زنجیره ای غنی از یک ماده فعال است که بدون انسولین، جذب گلوکز را به سلول های عضلانی افزایش می دهد و ممکن است به تنظیم سطح قند خون کمک کند.

زنجبیل دارای شاخص گلیسمی بسیار پایینی است که برای مدیریت سطح قند خون بسیار مفید است. غذاهایی که شاخص گلیسمی پایینی دارند به آرامی هضم و گلوکز تولید می کنند، بنابراین سطح قند خون را به طور ناگهانی افزایش نمی دهند. به گزارش سیناپرس، شاخص گلیسمی نوعی سیستم اندازه گیری مواد غذایی حاوی کربوهیدرات است. این شاخص نشان می دهد که هر وعده غذایی چگونه بر سطح قند خون تأثیر می گذارد.

دیدگاهتان را بنویسید